måndag 16 januari 2012

Söndag 15 Januari...

Vaknade till en vacker morgon med ett magiskt ljus på himlen, -18,7 grader på termometern.


När jag satt där med min kaffekopp så såg jag att jag hade fått besök ute på ängen, en älgko med sin kalv stod och betade.





Hade inte så mycket som skulle göras idag så jag bestämde mig för att sätta en bröddeg och medan den jäste tog jag först ur askan ur kökspannan och sen ut för att klyva lite ved och fylla på ved förrådet på verandan. Kändes riktigt kyligt och friskt där ute och nu börjar älven att gå ihop mer och mer.


Vitt, vitt, vitt....



Det var rätt skönt att komma in i värmen igen och tända en ny brasa innan det var dags att börja kavla ut brödkakorna.

Hade fläsklägg på kok och medan brödkakorna jäste skalade jag rotsaker till rotmoset som skulle bli dagens middag. Åkte till Britta med den färdiga maten så vi kunde äta tillsammans.

Kvällen tillbringades i soffan framför tv:n, somnade nog till en liten stund också. Ja och så lite Wordfeud förståss som vanligt innan det var dags att gå och lägga sig.









1 kommentar:

  1. så mysigt det lät...fast jag vet nog hur det kan va att bära in ved o hålla fyr i vedhällan..Va häftigt att du såg en älg på så "nära" håll!!

    SvaraRadera