torsdag 19 januari 2012

Onsdag 18 Januari... Vickat på fritids

Vaknade till en riktigt grå och mulen dag men även det gråa är vackert här i mitt Paradis. Efter morgon kaffet gick jag ut i vedbon och klöv lite ved och bar in till verandan, det tillhör mina dagliga uppgifter för att hålla värmen.
Fixade lite lunch innan jag åkte till skolan där jag skulle vikariera några timmar på fritidshemmet. 10 glada ungar som satt och åt mellis när jag kom och de flesta av dem känner jag redan. Hjälpte till att snöra skridskor, kan inte riktigt minnas när jag senast gjorde det men det måste ju vara en evinnerlighet sen sist med tanke på att Johanna blir 32 och Sofia 29, Sebastian hade såna där moderna som man bara spände... Ja hur som helst var vi ute på hockey plan 1 timme innan 10 par små fötter frös och ville gå in för att pyssla den sista timmen. Måste bara vänja mig vid att det är mig barnen tilltalar när de säger fröken =)
Var och handlade och åkte till Britta en sväng med hennes post innan jag åkte hem för att laga middag.
Kati kom på besök och vi satt och planerade Simkunnighetensdag den 28 januari som vi ska ha i badhuset.

Fick ett telsamtal om vick jobb på Smedskolan i Pajala på fredag som jag tackade ja till.
Kvällen avslutades i tv soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar