lördag 14 januari 2012

Onsdag 11 Januari...Pysslar dag

Vaknade till en mulen dag. Efter kaffet drog jag på mig ytterkläderna och gick ut för att skotta snö och klyva ved, måste passa på att klyva när det är mildare väder. Lika lycklig varje gång jag står där i vedbon, vedklyven måste vara den bästa present jag någonsin fått... Tack käre bror!

Satte älgkött på kok till älgköttsoppa och åkte sen en tur till butiken och nu var det inte alls lika grått ute längre.



Nu börjar isen att packa ihop sig i älven nedanför forsen.







Sydde några kuddar medan köttsoppan kokade och när den var klar tog jag kastrullen med mig och åkte till Britta som ligger hemma sjuk i förkylning och vi åt tillsammans.
Sydde den sista kudden innan det var dags att städa undan systugan och förbereda för bagarstuga tills i morgon bitti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar