lördag 14 januari 2012

Tisdag 10 januari... Ett Pajala besök

Idag har jag varit till Pajala för att uträtta lite ärenden. Började med ett besök på polissstationen för att titta på ett jaktgevär som ett dödsbo ska sälja, bestämde mig för det så nu ska licensansökan skickas in.
Var till Kupan och fyndade lite tyg och ett par innerkuddar till mitt kudd projekt till soffan i vardagsrummet.
Var sen till Smedskolan och träffade min namne Ella för att se mig om i skolan och fylla i lite papper eftersom jag anmält mig till vikarie listan.
Det hade börjat snöa när jag begav mig hemåt och det var en hel del snörök när man mötte bilar, bär jag kom till Anttis och passerade myrarna så kom det plötsligt regn istället för snö och vindrutan isade igen på ett nafs, märkligt när det är -10 grader ute. Bilen var alldeles knottrig av is och såg ut som den hade blivit lackad i hammarlack när jag kom hem.

Det blev en riktig tv kväll, kom på att jag hade missat första avsnittet av Hinsehäxan i går kväll så jag tittade på den på SVT Play på datorn medan jag lagade middagen som jag sen åt framför tv:n när jag tittade på Mästerkockarna och efter att det var slut så började andra delen av Hinsehäxan på tv1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar