onsdag 12 september 2012

12 September

Vaknade tok tidigt första gången men lyckades slumra om en stund iaf, jag skulle ju inte iväg någonstans idag heller.
Det första jag såg när jag kom ner i köket var älgkon som försiktigt smög fram över ängen och oroligt blickade mot huset, skönt att hon var vid liv iaf, kalven kom skuttandes efter henne.
De stannade till där jag hade skjutit brorsan för dem och betade en stund innan de försvann ut i skogen.
 
Var inte riktigt klädd för jakt eftersom jag bara var klädd i morgonrock så de fångades enbart med kamera denna morgon, dessutom är det bara bra att kon får gå kvar här så hon lockar till sig tjurarna när det blir brunsttid och kalven kan få växa till sig lite grann. En älgkalv ökar 1 kg per dygn i vikt.
 
Kände mig så okoncentrerad när jag försökte börja plugga så jag la det åt sidan och satte igång och städade köket istället, satte på en maskin med tvätt och bakade en banankaka.
Efter att jag hade ätit lunch kom Christina och tog en fika med mig och lämnade sin gamla dator som jag har lovat att rensa åt henne.
 
Fick ett samtal från rektorn om jobb jag ska göra på skolan nästa tisdag och samtidigt en fråga om jag skulle kunna tänka mig att vikariera som hemkunskaps lärare på tidags eftermiddagar och det tycker jag är en riktigt rolig utmaning.
 
Pluggandet gick sen riktigt bra när jag hade fått stöka undan allt som störde mitt öga. Ägnade kvällen åt att plugga celler så ögonen blödde på mig, hade tänkt se Dallas men pluggandet fick gå före så jag skulle bli klar tills i morgon när jag ska vara i skolan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar