måndag 3 september 2012

3 September... Älgjakten börjar

Trött som en gnu när klockan ringde strax innan 04 och jag hann fundera på var jag skulle jobba idag innan poletten ramlade ner och jag kom på att det var mycket roligare än så  denna morgon... Älgjakt!

Johanna kom och hämtade mig strax innan 05 och det kändes som vi helt nyligt hade åkt vägen ut mot våra pass trots att det var ett år sedan.

På väg genom skogen mot våra pass
 
Fin tidig morgon på hygget
 
 
 
Hade inte hunnit sitta länge förrän det small av ett skott kl 05.40, det var Johanna som hade skjutit en kalv.
 
 
Fick en mysig morgon i skogen med kaffe och macka medan vi väntade på transporten.
När kalven var flådd tog vi en gemensam fika innan vi åkte hem för lite paus.
 
 
Jag sträckte ut mig på soffan och somnade som en klubbad gris och vaknade lagom till att strax åka iväg för eftermiddags passet för dagen. Misstänker att mitt minus saldo på sömn gör sig påmind.
En varm och solig eftermiddag i jakttornet blev det och det enda jag såg var en nyfiken liten ekorre som tjattrade runt mig i skogen.
 
Nu har jag ätit middag och strax är det dags för en skön bastu och sen skulle jag tro att det blir sängen eftersom det är tidig väckning även i morgon.
 
Med en stor vacker fullmåne som lyser mellan trädtopparna i mitt Paradis önskar jag God natt!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar