fredag 21 september 2012

15 September

Lördag morgon men tidigt uppvaknande för att åka iväg och stycka älgkalven som jag skjöt i söndags.

 
Medan jag och Johanna styckade kalv så var killarna iväg för att hämta älgkon som Anders fällde igår eftermiddag.
 
 
 
En fet fin ko som hade samlat på sig fett inför vintern.
 
Fin styckade köttet och frös in det. Tog hand om en massa ben från kalven som jag rostade i ugnenför att koka fond på.
 
Skulle ut på pass på eftermiddagen men upptäckte ko och kalv här hemma som jag sstannade och passade å en stund men tyvärr fanns ingen skjut möjlighet innan de försvann till skogs.
Var upp till potatislandet och tog upp lite potatis till dagens middag, den har vuxit hyggligt bra och det ser ut att bli bra med pottis i år.
 
Klockan 18.30 styrde Curtan in på gården och en lycklig Frej sprang ut för att möta honom.
 
 
Så skönt att ha honom här tycker både Frej och jag. Frej kopplade av och vaktade min bössa medan jag lagade middag.
 

 
Till middag idag blev det en god älgkött gryta på pinfärskt kött från egenskjuten älg och mandelpotatis till det.





 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar