torsdag 6 september 2012

6 September

Trött som bara den när larmet ringde och lyckades somna om förståss så det blev lite bråttom på morgonen.
Kom iaf till tornet strax efter klockan 05 och fick en helt underbar morgon i tornet. Önskar att alla skulle få njuta av en sån morgon när solen skiner och det är helt tyst och stilla och man är helt ensam med sina tankar mitt i naturen och det finns inget som kan störa eller stressa.
 
 
Gott om älgar var det ont om även denna morgon men jag satt och eldade och drack lite kaffe och njöt.
 
Åkte hem efter morgonens passande och försökte röja av lite i köket eftersom det inte prioriterades i går, lagade lite mat och hann även sova 30 minuter innan det var dags att åka på eftermiddags passet.
I kväll så blåste det små djävlar och  man kunde inte höra något mer än blåsten, inga älgar syntes till vare sig på mitt pass eller de andras.
Plockade lite blåbär på vägen hem från passet och njöt av det vackra vädret när vinden äntligen mojnade.
 
 
Nu har kvällen och mörkret kommit, jag hade en tanke om att komma i säng tidigt men så blev det inte. Frej har varit ute och skällt ut en ung älgtjur som visade sig här när mörkret började falla men han fick fortsätta sin vandring upp mot potatislandet, kanske kommer han tillbaks en annan dag när det är ljusare. Själv har jag suttit och funderat på en massa saker och hur saker och ting ska vara och bli... ja den som lever får se men nu är det iaf dags att sova om jag ska komma upp klockan 04 i morgon.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar