söndag 30 september 2012

30 September

Vaknade tidigt och kände mig inte alls ok, snorig, ont i kroppen och frusen. Curtan hade ställt sin klocka på väckning eftersom han skulle komma iväg tidigt, själv ville jag alldra helst inte alls gå upp när klockan bara var 06. Curtan klev upp och tittade ut genom fönstret och på ängen stod det en jätte stor älg tjur med ett mindre djur bakom sig och gissa om jag kom upp ur sängen snabbt och i kläderna men det var för mörkt ännu för att kunna skjuta och innan solen hade gått upp så hade de fridfullt vandrat vidare och försvunnit.Kan ge mig fan på att de kan klockan de där djuren och sista jaktdagen är det idag dessutom innan uppehållet.

Klockan 07 var det dags att ta farväl igen, Frej gillar inte dessa stunder och han hade haft full koll på att husse skulle iväg när han såg väskan som var packad.

Hej då darling, ses om 1 månad igen när jag och Frej kommer ner...
 
Smått iriterad för den stora tjuren som jag bara fick se denna sista jaktdag satt jag i köket och konstaterade att nu var jag ensam igen, Frej han gick och la sig och surade. Egentligen borde jag ha återvänt till sängen för att kurera mig men påklädd som jag var så satte jag igång med de sista köttet som skulle rensas från hinnor och skäras i grytbitar och resten som skulle malas till färs innan de hamnade i frysen.


Seg som jag var så gick allt så långsamt och visst, jag kunde ju inte heller hålla ögonen från ängen ifall de skulle behaga komma tillbaks, vilket de inte gjorde men i morgon kan jag ge mig den på att de står där och garvar åt mig.
 
Till middag blev det några Biff Lindberg av den ny malda älgfärsen. Orkade inte så mycket mer denna kväll och frös gjorde jag också så det blev tidigt i säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar