söndag 2 september 2012

2 September

Började morgonen med att sätta den första hällakaks degen, frukost och lite plock medan degen jäste. Blev 2 degar utbakade innan jag åkte till Pajala.
Var till Ann-Sofie på Kafe' Retur och tog en fika och gjorde några inköp på hennes loppis, bland annat en söt fönsterbelysning till köket. Det behövs lite mys belysning nu när mörkret har kommit.

 
Var och hämtade/köpte studieliteraturen som jag varit på jakt efter innan jag åkte till mamma.
Hon var på ett strålande humör och det första hon frågade var om älgjakten hade börjat, härligt när hon är så pigg och med.
 
Innan jag åkte från Pajala åkte jag och köpte en Calzone på "Tre Kronor" som jag tog med mig hem, tyckte jag skulle slippa laga middag idag.
 
På vägen hem stannade jag till i Karijoki och tömde båten från allt  regn vatten som har strilat ner från skyn.
 
Lite tv och lite tel senare så var det dags att krypa ner under täcket för i morgon är det dagen D och tidig väckning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar