fredag 7 september 2012

7 September

Nu börjar det kännas i kroppen att man går upp i ottan varje morgon och inte kommer i säng så tidigt som jag borde.Belöningen varje morgon är dock när solen börjar gå upp och det är så obeskrivligt vackert när jag åker till skogen.
 
I morse upptäckte jag en ny liten lampa i bilen  som jag inte sett tidigare, en liten snöstjärna som lös...
köldvarningen för det var bara 2 grader.
 
 
Fick en fantastiskt vacker morgon i jakttornet och lite spänning blev det också när jag såg älg men tyvärr var den alltför långtifrån innan den försvann.
 
 
 

Efter avslutad jakt åkte jag till Forest för att äta lunch och träffa några kamrater från jaktlaget. Stannade en stund för att plocka ihop dukar, ljus och servetter till Församlingshemmet där jag skulle duka i kväll.
Eftermiddagen ägnade vi åt att stycka kalven som skjöts i måndags.
 
 
Efter paketering av köttet svidade jag om och åkte till församlingshemmet för att duka för 60 personer till begravningen i morgon.
Var klar vid 21 tiden och åkte sen till Forest för att hämta resten av prylarna som skulle med och stannade en stund på Pubkvällen och lyssnade på Marcus Suikki och Emma Heikki som underhöll i restaurangen.
 

Inte ofta jag dricker Cola och framförallt inte på Puben men så blev det i kväll eftersom jag hade bilen, trevligt var det trots det ihop med glada vänner. Vid 23 tiden tackade jag för mig och åkte hem för att sova några välbehövliga timmar.

 


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar