fredag 17 februari 2012

Fredag 17 Februari...

Ja så var det fredag igen... tycker jag skriver det vecka efter vecka och alltid är jag lika förvånad över vart veckan som gick tog vägen. Knappt -9 grader denna morgon, tog iaf ur askan och började elda medan kaffet kokade. Åkte till jobbet strax innan kl 07 för idag hade vi en hel del att göra. Super god lunch som Fredrik hade fixat och varje dag tycker jag det är så lyxigt att bli serverad maten vid bordet. Inget blir ju heller sämre av att vi har det så trevligt på fika och lunch pauserna, känner mig så rätt med alla goa kamrater. Fick ett samtal från Rektor Gun-Britt på skolan som hade tagit reda på att jag är ledig på onsdagar så hon undrade om jag kunde jobba i Förskoleklass på onsdag, hade visserligen just tänkt att vara ledig men tackade iaf ja eftersom det bara var mellan kl 11.30-16.00.
Dagen blev något längre än tänkt men vad gör väl det eftersom jag ändå inte har någon som väntar på mig här hemma. Åkte och hämtade Britta för en tur till butiken och väl hemma igen så var det vedhämtning och snöskottning innan det var dags att gå in och börja elda för kvällen.
Kvällen har ägnats åt WF, lite telefonsamtal och en kort stund i tv soffan där det var farligt att ligga kvar för då hade jag somnat. Nu är disken diskad och det är dags att hitta upp till sängen för i morgon är det tidig väckning för att komma upp till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar