lördag 4 februari 2012

Lördag 4 Februari...

Tycker nog att det har varit rätt kyligt varje morgon denna vecka men denna morgon slog nog alla rekord för det var -38 grader när jag klev upp och började elda. Funderade en stund om jag skulle orka dra på mig kläderna och gå ut och sätta på kupevärmaren i bilen innan det var dags för melodikrysset, tog som emot lite men mitt sjätte sinne sa att jag skulle göra det och tur var väl det för en säkring i garaget hade gått så bilen som jag trodde stod i motorvärme gjorde inte. Bytte säkring och hämtade in lite ved innan melodikrysset.
Tog sen en liten promenad ute i kylan och tittade på alla djurspår, så vackert ute när solen sken.






Åkte sen och matade Magnus renar som fick lite extra idag när det var så kallt.



En tur till butiken och sen en fika hos Britta, hämtade även kassan och nycklarna till badhuset eftersom jag ska jobba där nästa vecka.

Börjar bli förkyld igen känner jag, surt för jag har inte riktigt tid med det.

Idag lagade jag riktig middag och det blev min goda fläskfilé. Har inte blivit så mycket mat lagat här eftersom jag äter en ordentlig och god lunch på jobbet varje dag.

Termometern stod på -34,5 grader när det var dags att krypa ner under täcket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar