fredag 3 februari 2012

Fredag 3 Februari...

-31 grader och sedvanligt eldande för att få murstocken någorlunda varm innan det var dags att sätta sig i bilen och åka till Pajala för att lämna in bilen till glasmästaren för byte av vindruta. En snabb promenad sen till Smedskolan för att jobba fram till 11.30. Idag var jag fröken i en 2:a klass. Hade klätt mig riktigt ordentligt för att klara av att vara rastvakt innan jag slutade.
Träffade Inga-Lill på DanSai för att äta lunch ihop.
Fick 2 trevliga telsamtal idag, det första från Polisen i Sthlm om att min vapenlicens ansökan var klar och det andra från Jukka på flygplatsen som ville ha några namn på referenter till tjänsten som jag sökt.

Hämtade bilen som hade fått ny ruta och betalade 1500 kr i självrisk, pengar jag får tillbaks från min OKQ8 BackUp försäkring.
Åkte sen hem till byn för att jobba på Forest resten av dagen.

Vacker eftermiddag när solen började gå ner, min vy från ett av hotellrummen när jag stod och bäddade.



När jag kom hem efter min 12 timmars arbetsdag så hämtade jag ved och tog ur askan innan jag kunde sätta mig ner och njuta av att det var fredag kväll.
-33,5 när jag strax efter midnatt kröp ner under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar