måndag 6 februari 2012

Måndag 6 Februari... Samernas nationaldag

Äntligen var det mildare ute, bara -25,7 och det kändes verkligen när jag gick ut efter en låda ved och tog ut bilen ur garaget.
Jobbat på Forest mellan klockan 8-15.30.




När jag kom hem var det -31 grader igen och så vackert när solen var på väg ner och fullmånen lyste upp.






Var bara hem och vände och hämtade badhusprylarna. Åkte först och gav renarna mat och sen raka spåret till badhuset. Hade några glada barn i bassängen trots kylan där ute.
Efter städ och stängning åkte jag till Johanna och Anders på en fika och inte vilken fika som helst för jag blev bjuden på smörgåstårta, det var nämligen Elias födelsedag men födelsedagsbarnet själv var inte hemma.
Bar in några lådor ved när jag kom hem för nu var det -35,5 grader igen. Förkyld som sjutton så det var inte så mycket mer än pilla i sig Alvedon och Ipren och krypa ner under täcket när kvicksilvret hade krupit ner till -37,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar