lördag 11 februari 2012

Lördag 11 Februari...

Fick ta en extra koll på termometern så att jag var säker på att jag såg rätt, det var bara -3 grader denna morgon. Efter morgonkaffet började jag göra mig iordning för en ny jobbardag, idag skulle jag vara på Församlingshemmet och ta hand om en minnesstund efter en begravning för 50 gäster. När jag stod i badrummet så kom lille Ture och hoppade upp i tvättstället och la sig där tillrätta för att vara nära. Han är nog den socialaste lilla katt jag har träffat.



Åkte till hotellet för att hämta smörgåstårtor, dukar och allt annat som skulle med, åt även en snabb frukost innan jag åkte till församlingshemmet för att duka och koka kaffe. Var klar med allt lagom till att begravnings gästerna kom.




När jag var klar med disk och städ efter minnestunden åkte jag tillbaks till hotellet med prylarna.
Hemma igen blev jag mött utav en jätte gosig Ture som tyckte att det var skönt att jag kom hem igen.
Efter lite bus och gos somnade han utmattad på fönsterbrädan i värmen från elementet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar