lördag 25 februari 2012

Fredag 24 Februari...

Kände mig rätt trött när väckarklockan ringde men skuttade iaf upp. Kung Bore hade hittat tillbaks igen och det var -25,5 grader på termometern så det var bara att tända eld i spisen medan kaffet kokade.
En riktigt vacker morgon med en alldeles röd horisont innan solen gick upp.En trevlig dag på jobbet och nu är hela hotellet fullt av turister som åker på olika dags aktiviteter.
Efter jobbet åkte jag en tur till butiken för jag upptäckte i morse att mjölken började ta slut och det stod "bäst före" 16 februari på den som stod där. Tiden bara rusar fram i en faslig fart eftersom jag jobbar så mycket, är ju knappt hemma mer än för att bära ved och sova. Självklart blev det en tur till vedbon för att klyva upp två kassar ved när jag kom hem.
Kvällen gick fort den också och det blev inte så mycket mer gjort än ett skönt bastubad innan det var dags att krypa ner under täcket för att få några timmars sömn för att orka med resten av helgens jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar