lördag 18 februari 2012

Lördag 18 Februari...

Gick upp strax före kl 06 och tog ur askan och tände en brasa medan kaffet kokade. -12,2 grader på termometern. En riktigt vacker himmel när solen var på väg upp när jag åkte till jobbet och det såg ut som att det kunde bli en vacker dag även idag. Tyvärr ändrades det rätt snabbt och det började blåsa ordentligt och så småningom även snöa. Vid 11 tiden fick jag ett samtal från en arbetskamrat som undrade om vi hade strömavbrott på Forest, vilket vi inte hade men övriga byn var strömlösa.
Strömmen försvann även där en stund och lagom tills vi hade sprungit runt och tänt alla tänkbara stearinljus så kom den tillbaks igen.
Snön yrde verkligen i blåsten när jag gick ut till bilen och sikten var lika med noll när jag åkte för att mata Magnus renar. De stackarna blev jätte glada när jag kom med foder hinken och till och med vajjan tordes nästan fram medan kalven nästan höll på att ta ner mig innan jag hade hunnit hälla ner fodret.
Dagvill som jag är så åkte jag till macken för att köpa en kvällstidning för att upptäcka att det faktiskt är lördag idag och macken stänger tidigare eftersom det inte kommer någon kvällstidning på lördagar... hmmm
Ja, ja bara att styra hemåt och ta tag i snöskottning för att få in bilen i garaget och naturligtvis vedhämtning. Lycklig är jag för i kväll var det bara -3 grader så jag fick äntligen igång vedklyven utan att säkringarna brann så jag klöv ved en bra stund innan jag tog mina vedkassar ( har bytt från lådor till IKEA kassar som skräpar mindre) och gick in för att börja elda inför kvällen.
Greta kom på besök och vi har suttit här och fikat och surrat en bra stund. Melodifestivalen hade jag tänkt titta på i kväll men det är ju så mycket trevligare med sällskap än att titta på tv och föresten så har jag ju inte sett de två första programmen heller. Tydligen har jag inte missat något i kväll heller om jag tyder alla FB inlägg rätt.
Lite WF har det även blivit i kväll men nu är det dags att konsultera kudden för att orka komma upp till en ny trevlig dag på jobbet i morgon. Förmodligen får jag börja morgonen med att skotta för att komma ut ur garaget eftersom snön fortsätter att yra utanför fönstret. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar