tisdag 14 februari 2012

Tisdag 14 Februari... Alla hjärtans dag

Ute snöade det och hade så gjort hela natten, -8 grader visade termometern.Gjorde mig i ordning för arbetsdagen och åkte till jobbet. Jobbade bara till klockan 11 idag. Hittade bilen under en snödriva innan jag åkte till Pajala för att möta upp Eva och Ingegärd på polisstationen för att hämta mitt vapen som jag köpt och fått licens på. Jag och Eva åkte sen till Tannavallen och åt lite lunch.Var och handlade lite, kikade in hos Luna Mia och gjorde lite fynd på hennes rea.
Åkte sen till mamma för att hälsa på, träffade även min pigga farbror Reinhold som följde med mig till mamma. Vi satt och pratade och skrattade en stund. Helt fantastiskt att få sitta tillsammans med dem och det är rätt svårt att fatta att Reinhold fyller 99 år i maj.



Åkte sen till blomsteraffären för att köpa rosor som jag skulle ha med mig till Hotellet. Konstaterade att det finns en massa romantiska män i Pajala för blomsterbutiken var fylld med karlar i arbetskläder som kom och köpte blommor till sina kvinnor på Alla hjärtans dag.

Åkte en sväng till Inga-Lill med hällakakor innan jag började färden hem mot Tärendö. Jätte läskigt att köra för det var så mycket snörök, när man mötte långtradare så var sikten lika med noll, tror det skulle ha varit klarare att köra in i en mjöl säck.
Lämnade av rosorna på hotellet och Judit fixade fint på borden, det hade en beställning på en 5 rätters meny som Fredrik hade lagat.




Från Hotellet gick färden vidare mot Macken för att köpa en kvällstidning och hämta fina raggsockor som bässtste Gun har stickat åt mig. Se så fina...



Rätt så trött efter en heldag i farten kom jag hem men det var bara att dra på sig täckbrallorna och gå ut och börja skotta, hämta ved, ta ur askan och köra ut soptunnan till vägen och där vid infarten behövde också skottas så jag skulle kunna få en morgon tidning i brevlådan i morgon.

Orkade inte laga någon middag idag så det blev några mackor istället innan jag stöp i säng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar