söndag 19 februari 2012

Söndag 19 Februari... Insnöad

Fy så det hade snöat och blåst i natt, satt och verkligen tog sats innan jag drog på mig ytterkläderna för att gå ut och skotta så jag skulle kunna komma ur garaget,på gården hade det inte drivit in så mycket så glad i hågen tänkte jag att jag nog skulle kunna komma ut till stora vägen. Tog sats och körde iväg tills det bara tog stopp, det var som att köra på grund och när jag såg vägen förstod jag.




Vägen var jämn med de höga plogvallarna efter att snön hade drivit hela natten. Lyckades ta mig loss och backa tillbaks in på gården och köra in bilen i garaget och ringa Lasse som var ute och plogade. Förstod att han hade mycket att göra men inom en kvart var han redan här och plogade upp min insnöade väg, stort tack till min ängel som tog sig tid. Åkte sen iväg till jobbet och den sista biten innan Forest är jag tacksam att bussen som hämtade våra turister till flyget hade passerat så det överhuvudtaget gick att ta sig fram, dock inte helt utan problem eftersom halva vägen hade drivit igen så jag fick ta sats och styra rakt igenom en snödriva mitt på vägen men fram kom jag iaf endast 30 min senare än tänkt.
Hemma igen efter en lång men rolig arbetsdag så blev det en skön bastu med ett skönt fotbad innan Wallander börjde och inte helt otippat så somnade jag förståss i soffan framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar