måndag 20 februari 2012

Måndag 20 Februari... Bil krångel...

Vaknade till en ny morgon och ny vecka som kommer att bli spännande på många sätt. Ute hade snöandet och blåsten lugnat ner sig tack och lov men det hade under natten kommit ca 20 cm.
Mycket på jobbet även idag men lika trevligt som vanligt. Idag har Forest Hotell fått nya ägare så jag önskar Margareta och Ingemar Välkomna till Tärendö och ett stort Lycka till. Lycka till även till Fredrik som lämnar skutan för nya äventyr.En riktigt vacker dag med solsken där solen riktigt värmde, detta förevigat efter lunchen när jag stod ute och tog en rök.



När jag kom hem så behövde jag till att börja med skotta runt brevlådan innan den försvann under snön och brevbäraren slutade bära hem posten till mig...


Nästa skottande blev på gården för att skotta bort plogvallen framför garaget, bilen fick gå i tomgång utanför när den plötsligt började gå med ett konsstigt läte så jag stängde av den. Upptäckte sen att jag hade en glykolfläck under bilen och all kylarvätska hade runnit ur + att även elen slogs ut och det rök om bilen... fy nu kan jag inte bli utan bil var min första tanke. Satte batteriet på laddning och avvaktade en stund innan jag började ragga efter glykol för att kunna felsöka för att hälla i bara vatten när det är -15 grader kallt är ju inte så smart. Lyckades få tag på glykol hos Johanna och Anders och Johanna kom över med det, samtidigt kom även Magnus hit. Lyckades få igång bilen och troligen så hade den kokat och det är ju inte så svårt att förstå när grillen var fylld med snö som jag hackade bort, plockade även bort hjulsidorna när jag ändå var i gång.Nu är det dags att hitta sängen när ögonen går i kors.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar