tisdag 7 februari 2012

Tisdag 7 Februari...

Något hopplöst kändes det att stiga upp och upptäcka att det återigen var -37,4 grader ute men nu börjar morgon rutinerna sitta, ut med askan, in med veden, kaffe på kok, hämta mer ved och ta ut bilen så den hinner värmas en stund... hann faktiskt denna morgon tänka att det vore så mycket enklare att sitta i ett radhus i Stuvsta och rulla tummarna men kom snabbt fram till att det även skulle vara så mycket tråkigare och när det vackra ljuset utanför fönstret kom fram så hade jag redan glömt hopplösheten. Nu blir det bara ljusare och ljusare för varje dag och i denna takt så är det sommar snart.

Jobbade 8-16 även idag. Avslutade dagen i tvättstugan och se vilken vacker utsikt jag har när jag står och manglar lakan.


Gamla kvarnen syns mellan träden. Där var jag och Curtan 080808


Efter jobbet åkte jag och hämtade Britta och sen åkte vi till affären för att handla. Hemma igen så var vedbon det första jag besökte och fyllde på några lådor ved för att gå in och börja elda.
Orkade inte laga någon middag så det blev ett par mackor istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar