söndag 12 februari 2012

Söndag 12 Februari... Grattis på mig!

Låg kvar en stund i goa sängvärmen och funderade på hur jag plötsligt kunde bli 52 år, det är alltså inte bara veckorna som blixtrar förbi i rasande fart, tyckte jag precis fyllde 50.
Ture var jätte busig och han ville säkert ut och och busa men jag törs inte släppa ut honom, är rädd att han rymmer i väg.
Hämtade ved och tände en brasa innan jag åkte till jobbet, jobbade mellan kl 9-13.
Felix håller på med att bygga en igloo vid hotellet som turister ska sova i, han sågar is från Tärendö älv.
Ser rätt häftigt ut, får fotografera den bättre när den är klar.


Idag har varit en riktigt solig och vacker dag och faktum var att solens strålar faktiskt värmde för första gången idag.



En glad liten katt mötte mig när jag kom hem. Hade behövt ta en sväng med dammsugaren men eftersom Ture är livrädd för den så fick det bli sopborsten istället och hjälp fick jag, han jagade borsten och anföll den så det tog ett tag innan köket var färdig sopat.

Så här vackert var det när solen började gå ner för dagen.




Till middag idag blev det Souvlaki med klyftpotatis och tzatziki, dock inte grillade på grillen.
Kvällen avslutades i tv soffan ihop med Wallander och även Ture en liten stund innan Oskar kom och hämtade honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar