måndag 7 maj 2012

Måndag 7 Maj

Härligt att vakna till en solig dag efter denna snöiga helg. Fick några samtal om jobb de kommande veckorna, inte så många dagar eller timmar men alltid något iaf.
Fortsatte med mitt planterande och sådde lite mer frön i krukor, snart ser hela huset ut som ett växthus, måste börja fundera på hur jag ska få dem att överleva när jag åker bort i 2 veckor.
Passade på att städa köket när jag var klar med planteringen.
Åkte och hämtade Britta för att åka till butiken och handla. Köpte en bevattningsmatta så nu ska nog växterna överleva med lite hjälp av någon vänlig själ.
Hemma igen satte jag en deg till Sandhamns limpor, äntligen efter mycke letande har jag hittat receptet på dessa goda limpor och de blev precis så goda som de vi brukade köpa på det lilla bageriet i Sandhamn när vi låg där med båten i gästhamnen.
Förberedde morgondagens middag, en kanon god Älgköttgryta.

När jag vid 23 tiden efter en trevlig dag och en skön dusch tyckte det var dags att krypa ner under täcket var solen på väg ner bakom granarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar