onsdag 23 maj 2012

Tornfalken på besök

Tidigt, tidigt vaknade jag av att solen gassade utanför sovrums fönstret men lyckades somna om och när jag nästagång vaknade så var där ett molntäcke som hade gömt undan solen. Gjorde inte så mycket egentligen för det var varmt ute och ingen nederbörd. Ägnade morgonen åt att kolla på lite nya recept och försökte få ihop en inköpslista till fredagens bakprojekt, lyckades väl så där iaf så här långt. Kollade även på nya takplattor till växthuset, såna i okrossbart hårdplast, lite dyrare i inköp men i längden måste det ju bli billigare än att byta ut glas som går sönder varje år efter vinterns snö som tynger på.

Lite pippi har jag ju som sitter här och fotograferar alla fåglar, stora som små. Morgonens pippisar var först mina Sädesärlor som hade morgon toalett på växthusnocken.


Medan jag fotograferade Sädesärlorna såg jag något som var större och riktade kameran mot grantoppen istället, vad det var visste jag inte förrän jag förde över bilderna till datorn... En Tornfalk.





Åkte mot Pajala sen för att träffa Harry på PUAB för att diskutera mina tankar om mitt tilltänkta företagande, ett mycket givande möte och vi fick ihop en affärsplan vilket jag inte hade lyckats med för egen hand. Massor av funderingar och tankar och så jätte fin feedback.

Åkte sen till Eva på en fika och kollade in hennes nytapetserade kök, så jätte fint.

Christina kom och tittade på allt hon ska vattna när jag åker till mitt andra hem nästa vecka, vi tog en fika och satt och surra en stund. Så glad för att det finns trevliga vänner som ställer upp och tar hand om alla mina kära växter när jag rymmer bort en stund. Tack snälla Christina!

Nu har klockan blivit på tok för mycket och jag behöver krypa ner under täcket om jag ska komma upp i morgon bitti och vara på jobbet på Forest kl 07. Natti, natti...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar