söndag 20 maj 2012

Söndag 20 Maj

En solig vacker morgon men med en kylig västlig vind, mina planer om att göra iordning i planteringslådan hamnade långt ner på listan, det kommer säkert dagar som är varmare snart för det jobbet.
Blev sittande vid datorn med bilder och blogg, lite FB, lite spel, lite planering... ja kort och gott en slapp mysig söndag morgon.
När jag sitter här vid köksbordet framför datorn så har jag hela ängen som vy och därmed alla djur. Idag kom där en Rådjursbock klivande, har inte tillhört vanligheterna att de går här eftersom jag inte fodrar dem men som tidigare sagt så börjar de sprida ut sig i alltför stor utsträckning enligt min smak iaf.



Satte äntligen potatisen att förgro och gjorde rent i källaren, högtid för om 1 månad ska pluggen i backen är det tänkt.

Efter middagen som idag blev rester från fredagens middag så tänkte jag gå ut och hämta lite ved eftersom det började kännas kyligt i huset men upptäckte att jag hade "mina" älgar på middags bete på ängen, synd att störa dem när de hjälper till med slyröjningen. Jag fick vänta i drygt 2 timmar innan de var klara. Trevligt nöje att kunna se hur de nästan konverserar med varandra medan de flyttar sig mellan buskarna. Blev en massa bilder som vanligt men här kommer några, alla tagna genom fönstret så därav färgen och skärpan.






Kom så smånigom i väg till vedbon när mina gäster hade smörjt kråset för att klara sig över natten.
Var ner till stranden och kollade vatten nivån och det är högt vatten nu, båtens förtöjnnings stolpe stod i blötat och min rishög som jag har tänkt elda upp kanske jag slipper elda upp om strömmarna tar med sig den













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar