lördag 26 maj 2012

Pingstrundan



Efter ett par timmars sömn gick jag upp igen och fortsatte med mitt kavlande av Hällakakor. Åkte sen till Pajala för att vara med på bagageloppisen. Brödförsäljningen gick bra och hälla kakorna hade en strykande åtgång som vanligt.
Många motorcyklar som kom in efter rundan men rätt dåligt med folk för övrigt. Det blåsste en hård kall vind och jag kunde inte låta bli att reflektera över klädseln på Pajala borna... jag har just lämnat långkalsongerna men här gick man i kortbrallor eller shorts och öppna skor, burr, jag frös av att bara se dem.
Åkte till Eva på en fika efteråt, hennes bror Rolf som hade kört Pingstrundan kom också och lite senare åkte vi till DanSai för att äta en bit mat tillsamans.

När jag kom hem hade jag älgarna ute på ängen, de tittade bara på mig när jag körde in på gården och fortsatte lugnt att beta.


Sälg smakar gott för en fjolårskalv
Mamma älg har koll på sin kalv

Saltsten smakade också gott

Kvällen tillbringades i tv soffan för att kolla på Eurovisions schlager finalen och det var riktigt spännande. Ett stort Grattis till Looren som kammade hem segern för Sverige. Gulligast var de Ryska små gummorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar