lördag 5 maj 2012

Snö, snö, snö...

Vaknade tidigt av att solen sken så vackert men när jag gick upp för att koka mitt morgonkaffe så börjde det att snöa, först lite lätt för att sen vräka ner. Var och hämtade morgon tidningen och parkerade om bilen in i garaget så den slapp stå och bli översnöad. Fick en liten kärlekshälsning av min omparkering...



En liten Sädesärla vippade runt i snön och det såg ut som om det var kallt om de små tassarna där den klev fram.


Var till butiken en sväng och på vägen hem så såg jag en en flock av Storspovar som hade sammlats på isen.






Det fortsatte att snöa precis hela dagen så det blev inne pyssel med att skola om lite plantor och så nya små frön i krukor, ja man kan ju alltid drömma om sommaren medan snöflingorna trillar ner.
Till middag idag blev det en god Fisk och skaldjursgryta med saffran och till det en het aioli, lite vitlöksbröd och ett glas vitt.
Fick besök av Johanna och Anders som satt kvar en stund innan det var dags för dem att åka hem och kolla hockey. Jag är ju inte så intreserad av att titta på det så jag fortsatte med mitt planterande innan det var dags att krypa ner under täcket och hoppas på att den hårda blåsten och snöandet skulle upphöra under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar