torsdag 24 maj 2012

Torsdag 24 Maj

En solig vacker morgon och det hade varit +4 grader som svalast under natten. Hade ställt väckar klockan på 06 för jag skulle börja jobba kl 07 på Forest. Längesen jag behövde ställa en väckar klocka.
Jobbade i städet med Gun-Britt och vi hade en hel del rum att att bädda och städa. Så jätte trevligt att komma dit och jobba igen, senast var i slutet på mars. Njöt av utsikten medan jag bäddade sängar.




Idag fick jag ordnat med potatis sättningen, Leif kommer och plöjer och Kalle hjälper mig med att få ner dem i backen när jag kommer hem från Sthlm.
När jag kom hem satte jag en deg till hällakakor och Rita kom över med sina fina alster som hon syr och som jag har lovat att ta med mig och sälja på loppisen på lördag i Pajala eftersom hon själv inte kunde närvara där.
Medan degen jäste åkte jag och handlade till morgondagens bakprojekt.
Kavlade hällakakor och gjorde en god morotsmarmelad, gjorde även två degar till Kangoskakor.
Curtan som hade varit och hämtat min nya bil sms:ade över en bild på min fina röda pärla som jag snart ska åka och hämta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar