söndag 27 maj 2012

Morsdag

Vaknade till en solig fin dag och efter morgonkaffet satte jag igång med städningen som inte blev av igår.
Roger och Yvonne kom och hälsade på en kort stund.
Åkte sen till Pajala för att fira morsdag med mamma. Vi fikade tårta och kaffe och hade en mysig stund tillsammans.


Björkarna har äntligen slagit ut i helgen.

Det var soligt och fint och riktigt varmt men en hård vind när jag var ute och pysslade. Sådde Dill, sallad, spenat, sockerärtor, satte även både gul och röd sättlök. Hoppas det nu inte ska vara så kallt så de stackars fröna inte orkar gro medan jag är borta.

Omgärdade rabatten med hönsnät där en massa vackra tulpaner är på väg upp, misstänker att hararna och rådjuren annars äter upp dem när jag inte är hemma.


Omskolade en massa plantor inne så det ska vara lite enklare för Christina som ska vattna under min bortavaro.

En vacker kväll men en hiskelig Nordvästlig vind, kändes nästan kusligt med alla höga träd runt i kring huset.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar