tisdag 29 maj 2012

Pysslar dag

Vaknade tidigt och vet inte riktigt hur jag hade sovit, vaknat tusen gånger av olika ljud, Frej knölade i sin rotting korg som knaka, Curtan snarkade...med mer, med mer. Har tydligen börjat vänja mig vid ensamheten.
Dagen ägnades åt diverse pyssel, började med att koka morotsmarmelad och rödbetor för inläggning.




Rensade mina garderober och det blev inte mycket kvar, det mesta hamnade i en sopsäck som jag ska lämna till Kupan. Skönt att bli av med sånt som man inte använder eller ens kommer ihåg att man har.
När jag var klar med garderobsrensningen bestämde jag mig för att baka en sockerkaka men det tog lite tid innan jag kom så långt eftersom ugnsrengöring först var nödvändigt.

Till middag idag blev det Rabarber kyckling och persiljeslungad färskpotatis som smakade riktigt gott.

Curtan fogade klinkersgolvet i nedre hallen medan jag gjorde absolut ingenting. Kvällen avslutades med en skön bastu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar